Instrukcja o sposobie realizacji
e-skierowania
E-skierowanie możesz otrzymać w postaci:
- SMS-a z 4 cyfrowym kodem
- e-maila z pdf-em
- wydruku informacyjnego e-skierowania.

W przypadku braku możliwości poinformowania pacjenta o 4 – cyfrowym kodzie e-recepty za pomocą sms-a informacja tak może być przekazana przez personel medyczny Szpitala w formie rozmowy telefonicznej z pacjentem.
Żeby otrzymać e-skierowanie w postaci SMS-a lub e-maila, zaloguj się na swoje Internetowe Konto Pacjenta, wejdź w „Ustawienia” i wpisz numer telefonu lub adres e-mailowy.
Instrukcja o sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne
Na czas epidemii zlecenia na wyroby medyczne mogą być wystawiane i od razu weryfikowane
w systemie w ramach teleporady przez uprawnionego pracownika opieki zdrowotnej.
Pacjentom przysługuje refundacja wyrobów medycznych w ramach określonych limitów.
W związku z epidemią koronawirusa uprawniony pracownik opieki zdrowotnej może wystawić zlecenie na wyrób medyczny w ramach teleporady. Pacjent otrzymuje tylko numer zlecenia, który wraz
z numerem PESEL umożliwia zakup potrzebnego wyrobu medycznego w sklepie medycznym lub
w aptece, które mają umowę z NFZ.
Instrukcja o sposobie realizacji zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych
lub obrazowych
Zlecenie na wykonanie badań laboratoryjnych pacjent otrzymuje w formie papierowej, natomiast skierowanie do Pracowni Diagnostyki Obrazowej wystawiane jest w formie elektronicznej oraz papierowej.
Instrukcja o sposobie założenia Internetowego Konta Pacjenta (IKP)
Aby korzystać z IKP należy wejść na stronę pacjent.gov.pl i zalogować się. Nie trzeba rejestrować konta, ale żeby się zalogować, potrzebny jest elektroniczny podpis.
Można wybrać jeden z kilku sposobów logowania się:
– profil zaufany — to bezpłatny, elektroniczny podpis, dzięki któremu można załatwić urzędowe sprawy online. Bez wychodzenia z domu można załatwić profil zaufany, jeśli jesteś klientem bankowości elektronicznej PKO Bank Polski SA, PKO SA, Santander, Banku Pekao, mBanku, ING Banku Śląskiego, Alior Bank, Millennium Bank, T-Mobile Usługi Bankowe oraz platformy Envelo.
W przypadku posiadania już profilu zaufanego, system da możliwość zalogowania się za pomocą banku lub innego dostawcy PZ
– e-dowód — to dowód osobisty z warstwą elektroniczną. Logowanie następuje za pomocą czytnika. Na stronie https://www.gov.pl/web/e-dowod/#Jak-uzywac-e-dowodu jest instrukcja, jak to zrobić
– za pomocą konta bankowego lub konta w banku spółdzielczym.
Dzięki IKP można:
- otrzymać e-receptę SMS-em lub e-mailem — wystarczy podać swój numer telefonu lub adres e-mail
- wykupić leki z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji
- udostępnić bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
- mieć dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia
- odebrać kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)
- odebrać e-skierowanie
- złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)
- zmienić lekarza/pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
- sprawdzić wynik testu na koronawirusa
dowiedzieć się, do kiedy prawdopodobnie należy przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej (ostatecznie zależy to od stanu zdrowia pacjenta).