Teleporady

Instrukcja o sposobie realizacji
e-skierowania

E-skierowanie możesz otrzymać w postaci:

  • SMS-a z 4 cyfrowym kodem
  • e-maila z pdf-em
  • wydruku informacyjnego e-skierowania.

W przypadku braku możliwości poinformowania pacjenta o 4 – cyfrowym kodzie e-recepty za pomocą sms-a informacja tak może być przekazana przez personel medyczny Szpitala w formie rozmowy telefonicznej z pacjentem.

Żeby otrzymać e-skierowanie w postaci SMS-a lub e-maila, zaloguj się na swoje Internetowe Konto Pacjenta, wejdź w „Ustawienia” i wpisz numer telefonu lub adres e-mailowy.

Instrukcja o sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne

Na czas epidemii zlecenia na wyroby medyczne mogą być wystawiane i od razu weryfikowane
w systemie w ramach teleporady przez uprawnionego pracownika opieki zdrowotnej.

Pacjentom przysługuje refundacja wyrobów medycznych w ramach określonych limitów.

W związku z epidemią koronawirusa uprawniony pracownik opieki zdrowotnej może wystawić zlecenie na wyrób medyczny w ramach teleporady. Pacjent otrzymuje tylko numer zlecenia, który wraz
z numerem PESEL umożliwia zakup potrzebnego wyrobu medycznego w sklepie medycznym lub
w aptece, które mają umowę z NFZ.

Instrukcja o sposobie realizacji zlecenia badań dodatkowych, w szczególności laboratoryjnych
lub obrazowych

Zlecenie na wykonanie badań laboratoryjnych pacjent otrzymuje w formie papierowej, natomiast skierowanie do Pracowni Diagnostyki Obrazowej wystawiane jest w formie elektronicznej oraz papierowej.

Instrukcja o sposobie założenia Internetowego Konta Pacjenta (IKP)

Aby korzystać z IKP należy wejść na stronę pacjent.gov.pl i zalogować się. Nie trzeba rejestrować konta, ale żeby się zalogować, potrzebny jest elektroniczny podpis.

Można wybrać jeden z kilku sposobów logowania się:

– profil zaufany — to bezpłatny, elektroniczny podpis, dzięki któremu można załatwić urzędowe sprawy online. Bez wychodzenia z domu można załatwić profil zaufany, jeśli jesteś klientem bankowości elektronicznej PKO Bank Polski SA, PKO SA, Santander, Banku Pekao, mBanku, ING Banku Śląskiego, Alior Bank, Millennium Bank, T-Mobile Usługi Bankowe oraz platformy Envelo.

W przypadku posiadania już profilu zaufanego, system da możliwość zalogowania się za pomocą banku lub innego dostawcy PZ

– e-dowód — to dowód osobisty z warstwą elektroniczną. Logowanie następuje za pomocą czytnika. Na stronie https://www.gov.pl/web/e-dowod/#Jak-uzywac-e-dowodu jest instrukcja, jak to zrobić

– za pomocą konta bankowego lub konta w banku spółdzielczym.

Dzięki IKP można:

  1. otrzymać e-receptę SMS-em lub e-mailem — wystarczy podać swój numer telefonu lub adres e-mail
  2. wykupić leki z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji
  3. udostępnić bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
  4. mieć dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia
  5. odebrać kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)
  6. odebrać e-skierowanie
  7. złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)
  8. zmienić lekarza/pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
  9. sprawdzić wynik testu na koronawirusa

dowiedzieć się, do kiedy prawdopodobnie należy przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej (ostatecznie zależy to od stanu zdrowia pacjenta).

Załączniki

Skip to content